2022. december 03. | 15:35

A Német Autóklub alapos tesztnek vetett alá villanyautókat, többek közt a fogyasztásukra is fény derült.

Az ADAC, vagyis a Német Autóklub összeszedte, hogy a különböző szegmensekben mely elektromos autók a legjobbak. Minden paramétert számításba vettek, biztonságtól kezdve kezelhetőségig. Következzenek ebből az összeállításból azok, amelyek itthon is kaphatóak és csupán egyetlen aspektust alapján: a fogyasztás szempontjából.

Íme, ezek a legjobb fogyasztású elektromos autók:

Mikroautók

Fiat 500e Cabrio Icon

A Fiat 500e kabrió változatának az ADAC tesztje alapján az átlagos fogyasztása 17,4 kWh 100 km-en (13,6 városban és 20,4 autópályán), és a bruttó 42 kilowattórás akku teljes töltéséhez 42,9 kWh energiára van szükség. Az ADAC tesztjén így az 500e az elérhető 60 pontból 54-et kapott.

Forrás: Fiat

Kisautók

Kia e-Soul

A Soul elektromos változata kicsit kilóg a sorból mérete alapján, a Német Autóklub mégis ebbe a kategóriába sorolta. Átlagosan 18,8 kWh-s fogyasztással üzemel 100 km-en, amely értékbe beleszámít a 32A-es töltés során elvesző energia is, amelyhez (nulláról teljesen töltött állapotig) 73,9 kWh energia szükséges a 64 kWh-s akkupakk esetében.

Az e-Soul a 64 kWh-s akkumulátorral átlagosan (városi 13 és autópályás 22,5 kWh-s fogyasztással számítva) 390 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel, de csak városban közlekedve akár 480 km-t is el tud menni, így az ADAC tesztjén 49 pontot kapott a 60-ból.

Forrás: KIA

Opel Corsa-e

A Corsa elektromos változata 18,8 kWh-t fogyaszt 100 kilométeren és 53,1 kWh energia szükséges egy teljes töltéshez. Vegyes használattal 280 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel, ahol 15,4 a városi és 21,6 kWh/100 km az autópályás fogyasztása. Csak városi használattal 300 kilométernél is többet tud megtenni, így az Ecotesten 54 pontot kapott a 60-ból az ADAC-tól.

Forrás: Opel

Peugeot e-208

Az e-208 átlagfogyasztása 18,7 kWh 100 kilométeren, amely a töltés során keletkező veszteséggel együtt értendő és a városi 15,2 kWh, valamint az autópályás közlekedés 21,6 kWh-s átlagából tevődik össze.

Az 50 kWh-s akkumulátor teljes töltéséhez pedig 53,1 kWh energia szükséges. Mindezeket figyelembe véve az ADAC 49 pontot adott a Peugeot kisautó elektromos változatának.

Forrás: Peugeot

Dacia Spring

A Dacia kisautója 17,9 kWh energiát fogyaszt 100 kilométeren átlagos használattal, amelybe beleszámít a töltés során elvesző energia is: 33,3 kWh kell a a 27,4 kWh-s akkumulátor teljes töltéséhez. Az ADAC 53 pontot adott a Springnek az elérhető 60-ból.

Hyundai Kona Electric

A 100 kilométerenkénti fogyasztás 16,7 kWh, így az abszolút első helyre kerül fogyasztás tekintetében az ADAC listáján. A teljes töltéshez szükséges energia mennyisége 72,8 kWh (64 kWh-s akkunál). Így a Hyundai Kona 55 pontot kapott a 60-ból az ADAC tesztjén.

Forrás: Hyundai

Alsó-középkategória

Mercedes-Benz EQA 250

A Mercedes alsó-középkategóriás autója átlagosan 21,6 kWh-t fogyaszt 100 km-en (18,1 kWh/100 km lakott területen és 23,8 kWh/100 km autópályán). A 66,5 kWh-s akkumulátor 75,7 kWh-val töltődik fel teljesen.

Vegyes használattal 350, de csak városi közlekedéssel akár 400 km-t is képes megtenni egyetlen töltéssel. Az ADAC 47 pontot adott az EQA 250-nek az Ecotesten.

Forrás: Mercedes-Benz

Renault Megane E-Tech

A Renault családi autójának elektromos változata 19,4 kWh/100 km-es átlagfogyasztással üzemel és 60 kWh-s akkumulátorát 70,4 kWh energiával lehet teljesen feltölteni. Átlagosan megtehető távolság egy töltéssel 365 km, mindezt figyelembe véve 51 pontot kapott az ADAC minősítésén.

Forrás: Renault

VW ID.3

A Volkswagen kis családi autója átlagosan 19,3 kWh-t fogyaszt 100 kilométeren, de fogyasztása 16,1 kWh/100 városban és 20,1 kWh/100 km autópályán. Akkumulátora 58 kWh-s, viszont egy teljes töltéshez 64,8 kWh energiára van szükség. 335 km-es hatótávolsága csak városi használattal a 360 km-t is elérheti. A Német Autóklub 48 pontot adott az ID.3-nak az elérhető 60-ból.

Forrás: Volkswagen

Citroën ë-C4

A Citroën ë-C4 19,3 kWh/100 km fogyasztásra képes átlagos felhasználással, (csak városban 15,3, csak autópályán 21,5 kWh a fogyasztása). 46 kWh-s akkumulátora 50,5 kWh energiával tölthető fel, amely 300 km hatótávot enged az autónak. Ezek alapján 51 pontot ért el a az Ecotesten.

Forrás: Citroën

Kia Niro EV

A Niro EV változata 17,9 kWh/100 km-es átlagfogyasztást produkált az ADAC tesztjén. A 64,8 kWh-s akkumulátor 74 kWh energiával töltődik fel teljesen, így mindezt figyelembe véve 53 pontot kapott az Ecotesten.

Forrás: KIA

Középkategória

Škoda Enyaq Coupe RS iV

Az Enyaq elektromos változata 19,5 kWh-t fogyaszt 100 kilométeren, 77 kWh-s akkumulátor feltöltéséhez 88,2 kWh energiára van szükség. Azonban a hatótávolság egészen magas, vegyes fogyasztással 450 km.

Így a crossover az ADAC értékelése szerint egészen jól veszi az elektromos autók akadályait, valamivel jobban, mint a hasonló motorral felszerelt Volkswagen ID.4, így az Enyaq 51 pontot kapott.

Forrás: Škoda

BMW i4

A BMW tisztán elektromos kupéja 19,5 kWh/100 km-es fogyasztást ért el a teszten, és a jármű vezetést segítő rendszerének köszönhetően a töltéskor elvesző 16 kWh energia is valamivel csökken az ADAC szerint. Az autó hatótávolsága a 490 km-t is elérheti, így 51 pontot kapott.

Forrás: BMW

Kia EV6

A Hyundai Ioniq 5-tel közös platformra épített Kia EV6 éppen csak valamivel tudott jobb fogyasztást produkálni, mint Hyundai-társa, 18,6 kWh-t 100 kilométerenként. A 77,4 kWh-s akkumulátor töltéséhez 87,4 kWh energia kell, így az EV6 jó értékelést kapott az ADAC-tól és kerek 50 pontot.

Forrás: Kia

Tesla Model 3

A 3-as modell 16,9 kWh/100 km-es fogyasztással dolgozik (15,5 kWh városban, és 17,2 autópályán), ami egy ilyen méretű és teljesítményű autótól nem rossz. A Tesla Model 3 akkuja, 60 kWh, ennek feltöltéséhez 70,5 kWh volt szükséges. Az ADAC tesztjén 55 pontot kapott, maga mögé utasítva a többi márkát.

Kisbuszok/Egyterűek/Nagy SUV-k

Mercedes-Benz EQV 300

Az egyterűek és nagyobb SUV-k szegmensében a Mercedes modellje 30,9 kWh/100 km-es átlagfogyasztást produkált, valamint a 90 kWh-s akkumulátor töltéséhez 100,6 kWh energia szükséges.

Az autó városi fogyasztása majdnem eléri a 25 kWh-t, autópályán pedig a 36-ot. Ehhez képest csupán 350 kilométeres hatótávot ért el a teszten, így 32 pontot szedett össze az Ecotesten.

Forrás: Mercedes-Benz

Citroën ë-SpaceTourer

A francia gyártó elektromos kisbuszának 29,7 kWh az átlagfogyasztása 100 kilométeren, ami a 24,4 kWh városi és 34,5 kWh autópályás értékek között ingázik. 76 kWh-s aksija töltéséhez 87 kWh energia szükséges. Összességében az ADAC nem volt megelégedve az elektromos kilencülésessel, 34 pontot adott a 60-ból.

Forrás: Citroën

Mercedes-Benz EQE 350

A Mercedes szedán fogyasztása egészen jónak számít a szegmensben: 20 kWh/100 km az átlag, amelybe beletartozik az akkumulátor töltéséhez szükséges energia is (a 90,6 kWh nettó kapacitású akksit 106,5 kWh-val lehet feltölteni). Emiatt az EQE 50 pontot ért el a teszten.

Forrás: Mercedes-Benz

BMW iX

A luxus SUV BMW iX 20,4 kWh-s fogyasztással dolgozik 100 kilométeren, amely 17,3 városban, 22,1 autópályán. A 105,2 kWh-s akkumulátora 125,2 kWh energiát követel a teljes töltéshez.

Bár az SUV kivitel nem segít az áramvonalasság elérésében, az ADAC Ecotestje jó minősítést adott az autónak, amelyet a fentiek mellett a 600 kilométeres hatótávolság is nagyban befolyásolt, emiatt kapott az iX 49 pontot az elérhető 60-ból.

Forrás: BMW

Felsőkategória

Audi e-tron GT quattro

Az e-tron a prémium kategóriába került, azonban fogyasztása valamivel elmarad a többi felsőkategóriás gép mögött. A GT 26,3 kWh energiát fogyaszt 100 kilométeren és nagyjából 87 kWh energia szükséges a 83,7 kWh nettó kapacitású akkumulátor teljes töltöttségéhez, ami 370 km hatótávra elegendő. Az ADAC 39 pontra értékelte az autó fogyasztását.

Forrás: Audi

Porsche Taycan 4S

A listára két Taycan is felkerült, a 4S valamivel rosszabb fogyasztást produkált, mint társa: 23,6 kWh energiát emészt el 100 kilométerenként, 93,4 kWh-s akkumulátorával. Az autó 400 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel, az ADAC így 40 pontot és egy jó értékelést adott a 4S-nek.

Forrás: Porsche

Porsche Taycan Sport Turismo GTS

A Sport Turismo GTS éppen csak egy pár tizeddel teljesített jobban, mint a 4S, 23,2 kWh-t fogyasztott 100 kilométerenként az ADAC tesztjén. Akkumulátora megegyezik a 4S-ével. Az ADAC nem írt arról, hogy ez a kivitel hány kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel, azonban jobban értékelte a Taycan ezen változatát: a Sport Turismo 45 pontot kapott.

Forrás: Porsche

Mercedes-Benz EQS 450+

A Mercedes EQ-palettáján számos autó helyezkedik el, és a legtöbb igencsak jól is fogyaszt, az EQS sem kivétel. A sportautó 21,5 kWh/100 km-es fogyasztást ért el az Ecotesten, 19,5 kWh-t eszik városban, 22,8 kWh-t autópályán, ami az autó paramétereihez mérve igencsak kiemelkedő. A 107,8 kWh nettó kapacitású akkut 124,9 kilowattórával tudták feltölteni.

A teszt szerint 575 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel, az Autóklub így 47 pontra értékelte az EQS-t.

Forrás: Mercedes-Benz
Nyitókép: Tesla