Ott voltunk a Toyota évértékelő sajtótájékoztatóján, ahol a 2022-es eredményeikről számoltak be.
Az egész világ érezte 2022-ben a különböző események okozta gazdasági visszaesést, az autóiparban is zajlik egy erőteljes átrendeződés. Ezzel együtt is a Toyota meg tudta tartani pozícióját, és 2022-ben a világ legnépszerűbb márkája tudott lenni.
Teljesítményük nem csak az eladott számokban mérhető, hanem abban is, hogy egy milyen zöld jövő felé haladnak flottájukkal. A Toyota 2023-ra összesen 22 millió valamilyen hibrid vagy elektromos autót adott el világszerte.
Az egész történet egy gyengén teljesítő egyes Priussal kezdődött, de a modell azóta az ötödik generációjánál tart és a gyártó szinte egész palettája hibridekből áll. Érdekes, de a hazai eladásokban is rohamosan csökken a benzinnel vagy gázolajjal tankolható modelljeik eladása, viszont elképesztő mértékben kaptak teret a hibridek, összesen eddig 44 ezer ilyen autót adtak el itthon.
A világpiaci trendekkel együtt a magyar újautó-piac is zsugorodott és 2021-hez képest is kevesebb forgalomba helyezés történt, összesen 111 524 darab. Ennek ellenére eredmény, hogy a Toyota tudta növelni a hazai eladásait tavalyhoz képest, és 13 262 autót adtak el a Datahouse adatai szerint a 2021 bő 12 ezer darabjához képest.
Ezzel persze még mindig csak a második legkelendőbb márka itthon a Suzuki mögött, de 22-ben már csak alig párszáz autó volt a lemaradás, míg a harmadik Volkswagennél majdnem háromezerrel több autót értékesítettek. A Toyota több modellje is vezette az eladásokat bizonyos szegmensekben, ilyen az Aygo és az Aygo X (ha egy kalap alá vesszük őket), a Yaris, a RAV4, meglepő módon a Highlander, a Hilux és a nagycsaládos támogatás miatt a Proace City Verso.
Bár a 2023-as év előreláthatóan még rosszabb lesz gazdasági szempontból, mint a korábbiak - ne legyen igazam - a Toyota mégsem számít az eladások visszaesésére, sőt, növelnék még az idei rekord számaikat is. Ehhez pedig erőteljesen építik tovább a palettát, sokszor már meglévő modellek izgalmas kiviteleivel.
Ilyen lesz a 2023 első negyedévében érkező Yaris Cross GR Sport változata és RAV4 GR Sport, ami ezeknek a modelleknek az enyhén sportosított és feloptikázott kivitele. Ezek mellett érkezik a frissített Corolla, majd megérkezik a várva várt, végre nem csúnya ötös Prius.
Ezt követi majd egy újfajta hajtással szerelt Corolla és a Hilux is kap egy GR Sport csomagot. Az év vége felé pedig a gyártó számításai szerint egy húzómodell érkezik, mégpedig a C-HR egy újabb generációja.
Modelljei mellett az együttműködéseire is méltán büszke a Toyota Magyarországon. Több ilyen projektjük is van, de kiemelték együttműködésüket az olimpiai és paralimpiai csapatokkal, mely 2017 óta él. Emellett nemrég a Magyar Zene Házával és a ST. Andrea borászattal is elindult egy-egy együttműködés.
A Toyota sajtótájékoztatójáról nem maradhat ki a Lexus sem, hiszen egyre bővebb piaci teret találnak maguknak, 2022-ben az ötödik legnépszerűbb prémium gyártó voltak itthon 753 forgalomba helyezéssel. Nyilván nem egyszerű kilépni az olyan nagy klasszikusok mögül, mint a (népszerűség sorrendjében) Mercedes, BMW, Audi és a Volvo.
Az anyavállalathoz hasonlóan ők is egy rakás új modell bemutatását tervezik és a régieket sem felejtették el. Hamarosan jön a márka csúcs-szedánjának, az LS-nek a frissített változata, de megújul majd az UX EV modell is. Emellett jön új RZ és RX is, utóbbival úgy számolnak, hogy húzómodell lehet. Ezeken felül 2023-ban 2 teljesen új modell is érkezhet a palettára, de ezekről egyelőre semmit sem mondtak.
A Toyotának nagy tervei vannak, 2025-re világpiacon szeretnének jelen lenni 70 hibrid modellel, amiből legalább 15 elektromos lesz. Ehhez várhatóan a bZ4X mellé újabb bZ családtagok érkeznek majd a jövőben.